Storytelling
Oplevelsesøkonomien repræsenterer et skred. Et skred fra de rene, konkurrencedygtige og professionelle produkter over mod historiefortælling og identitet. Man kan ikke sætte sig i en (røgfri) bar uden at skulle høre stolpe op og ned om hvordan mikrobryggeren i baglokalet har ristet malten ganske som oldefar på heden, om sødmens spil på tungen, der iblandet den sene citrusbrise i eftersmagen genskaber billeder af vesterhav og ensomme fiskerfruers lystige dans med landsbyens alphahanner. Man kan ikke være nogen steder uden at skulle belemres med historiefortælling og udenomssnak og tirader af ligegyldigheder om produkternes fantastiske baggrund – aldrig produkternes grundlæggende egenskaber. Det er til at blive IDIÖT af.
Oplevelsesøkonomien betyder, at vi skal høre på endeløse baner af ævl og bræk fra timeansatte tjenere og bebumsede telefonsælgere, der har været på storytelling-kurser. GEJSTEN siger: Hold KÆFT og giv os FRED. Vil have en FREDELIG oplevelse iblandet alhohol.